Reklama

Reklama

"Rzeczpospolita": Elementarz szkodliwy dla uczniów

Błędny i niezrozumiały dla większości dzieci model nauczania matematyki tak w "Rzeczpospolitej" podręcznik MEN krytykuje ekspert, prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, współautorka obowiązującej podstawy programowej i specjalistka w dziedzinie nauczania matematyki.

W publikacji, która właśnie ukazała się w branżowym kwartalniku "Ruch Pedagogiczny", profesor pisze wprost, że rządowe wydawnictwo nie uwzględnia właściwości rozwoju umysłowego pierwszaków ani prawidłowości kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych.

Wskazuje, że liczne błędy merytoryczne, które znajdują się na stronach matematycznych elementarza, utrudniają rozwój logicznego myślenia dzieci, a przez to nauczyciele nie mogą harmonijnie i skutecznie kierować edukacją matematyczną.

Reklama

To w jej ocenie prowadzi do powstania blokady w uczeniu się matematyki, obniżeniu samooceny i utraty motywacji do nauki, w efekcie uczeń przestaje lubić szkołę, zwłaszcza lekcje matematyki, które, jak pokazują wyniki wielu badań i egzaminów, są najsłabszym elementem polskiego systemu edukacji.

Jak czytamy w "Rzeczpospolitej" ekspertka dopatrzyła się w elementarzu wielu błędów. "Przez pół roku nauki dzieci uczą się tego co już potrafią. Konsekwencją jest nuda, rozleniwienie i brak zainteresowania działalnością matematyczną" - pisze profesor.

Autorom podręcznika wytyka ignorancję nie tylko w obszarze wiedzy o rozwoju dzieci, ale też prawidłowości kształtowania umiejętności matematycznych.

Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska pokazywała zauważone błędy szefostwu MEN, w czasie gdy powstawał podręcznik. Resort nie uwzględnił jednak poprawek sugerowanych przez eksperta.

Więcej na ten temat - na stronach "Rzeczpospolitej"



Dowiedz się więcej na temat: rządowy podręcznik

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje