Musimy pogłębiać wiedzę o funkcjonowaniu współczesnych mediów, bo choć znamy je jako odbiorcy, to musimy też odpowiadać na oczekiwania dziennikarzy. Stąd wykłady medioznawców - tłumaczy sekretarz generalny episkopatu bp Wojciech Polak. Wśród biskupów są osoby doskonale znające mechanizmy działania mediów i dobrze sobie z nimi radzące, ale są też tacy, którzy nie mają takiej wiedzy. I my chcemy jej dostarczyć - wyjaśnia z kolei rzecznik episkopatu ks. Józef Kloch. Rzecznik, który będzie jednym z prelegentów, powie biskupom m.in. o zasadach wypowiadania się w mediach. Jak dodaje, chce uświadomić hierarchom, że w radiu czy TV powinni mówić krótko, zwięźle i na temat, bo media potrzebują krótkiej, najczęściej kilkudziesięciosekundowej wypowiedzi. - Liczymy na to, że to konwersatorium zbliży nas do jednolitego modelu komunikowania się z mediami - mówi ks. Kloch. Pomysł chwali Eryk Mistewicz, specjalista od marketingu politycznego i komunikacji. Im więcej profesjonalnej wiedzy, tym lepiej dla Kościoła - ocenia, doradzając, by nie poprzestawać na tym warsztacie i zorganizować cykl takich spotkań.