"Rz": Polskim uczniom nie pomagają komputery
Jak wynika z analizy kosztownego programu "Cyfrowa szkoła", nie wpływa on na umiejętności i osiągnięcia uczniów. O sprawie przeczytamy w dzisiejszej "Rzeczpospolitej".
Pilotażowy program, wprowadzający do szkół nowoczesny sprzęt komputerowy (głównie urządzenia przenośne) miał być wskazówką dla rządu, jak przygotować cyfryzację szkół. W programie udział wzięło 70 tys. uczniów, którzy indywidualnie korzystali z komputerów (jeden komputer na jednego ucznia).
Jak wynika z analizy wyników sprawdzianu szóstoklasistów, podanych przez Instytut Badań Edukacyjnych, formuła cyfrowej szkoły, którą opracowało MEN to, jak to określa "Rz", bubel.
Uczniowie korzystający z komputerów nie osiągnęli lepszych wyników testu, kończącego podstawówkę, nowoczesny sprzęt wykorzystywano najczęściej do wyszukiwania informacji w internecie - pisze Artur Grabek. IBE jasno zaznacza, że nie należy się spodziewać, by stosowane w przyszłości programy, będące kontynuacją "Cyfrowej szkoły", wpłynęły na wyniki egzaminów.
Do 2020 r. Polska ma przeznaczyć na program "Cyfrowa szkoła" ponad 4 mln złotych. Więcej na ten temat w dzisiejszej "Rzeczpospolitej".