Reklama

Reklama

"Rz": Pielgrzymi zobaczą, jak ginęli niewierni

Szeroko zakrojone akcje promujące wojsko planuje podczas lipcowych Światowych Dni Młodzieży ministerstwo obrony - informuje czwartkowa "Rzeczpospolita". Pielgrzymi będą mieli okazję zobaczyć między innymi szarżę husarii na Turków.

Z doniesień dziennika wynika, że MON już rozpisał kilka konkursów na realizację swojego pomysłu.

Dziennikarz "Rzeczpospolitej" Marek Kozubal zdradza w artykule, że celem jednego z nich jest "przybliżenie w atrakcyjny sposób uczestnikom ŚDM roli i zadań żołnierzy Wojska Polskiego w budowaniu bezpieczeństwa Polaków w kraju oraz na arenie międzynarodowej".

Na szeroko zakrojone przedsięwzięcie resort planuje wydać 150 tysięcy złotych. W ramach projektu ma powstać między innymi 4-5-minutowy film o wojsku. Zgodnie z założeniami ma być on pokazywany na telebimach.

Reklama

Kolejną akcję pod hasłem "Wojsko Polskie jako wielopokoleniowy orędownik służby wartościom chrześcijańskim" wyceniono na milion złotych. W jej ramach mają zostać przygotowane rekonstrukcje historyczne pokazujące  epizody z okresu Księstwa Warszawskiego oraz odsieczy wiedeńskiej z udziałem husarii.

Jak wylicza dzienniki, resort obrony ma swoich planach także: organizację wystaw przedstawiających historię oręża polskiego oraz władców i królów Polski, wydanie anglojęzycznej i francuskiej wersji "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza (800 egzemplarzy), ulotek (20 tys. szt.), tzw. nieśmiertelników na łańcuszku z metalu z wygrawerowanym logo ŚDM oraz MON (5 tys. szt.), dostarczenie 100 tys. sucharów wojskowych, a także wydanie folderu "ukazującego najważniejsze wydarzenia związane z tradycjami wojskowymi w walce o obronę wartości chrześcijańskich w Polsce i w Europie" (w sześciu językach).

Więcej w czwartkowej "Rzeczpospolitej".

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy