Reklama

Reklama

"GW": Senat zajął się nieistniejącym problemem

Nowelizacja ustawy o organizacjach pożytku publicznego pokazuje oderwanie senatorów od rzeczywistości i brak rozeznania w tematyce będącej przedmiotem obrad. O sprawie czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Ewa Siedlecka opisuje na łamach "Gazety Wyborczej" kwestię poprawek Senatu do uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustawy o organizacjach pożytku publicznego. Jedna z nich przewiduje, by z pieniędzy z 1 procenta podatku, jakie przekazują organizacjom podatnicy, nie mogły się one promować.

Wydaje się, że poprawka jest celna i słuszna: podatnicy, przekazując 1 procent, chcą przecież wesprzeć nie promocję, ale statutową działalność organizacji - czytamy.

Szkopuł w tym, że senacka poprawka to typowy strzał kulą w płot.

"Senatorowie walczą z problemem, który nie istnieje. Nie mają wiedzy i posługują się wrażeniami. Np. widzą reklamę jakiejś fundacji i wyobrażają sobie, ile kosztowała. Ale nie sprawdzają. Może jest darmowa? Może były zniżki? Publiczna telewizja i radio mają obowiązek promować organizacje. A takie fundacje jak Polsatu czy TVN-u mają reklamę u siebie za darmo" - wytyka Ewa Kulik-Bielińska, dyrektorka Fundacji im. Stefana Batorego.

Reklama

"Tak się w Polsce stanowi prawo" - dodaje.

Więcej w dzisiejszym wydaniu "Gazety Wyborczej".

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje