1/5 nastolatków spędza w sieci 4-5 godz., 7 proc. - 6-8 godz., a 2 proc. - 9 godz. na dobę - wynika z raportu CBOS, który przytacza "GPC". Co młodzież robi w internecie? Często sięga po pełne przemocy gry online - wskazuje "Codzienna". Rzecznik praw obywatelskich Irena Lipowicz interweniowała w tej sprawie w MEN. "Moje szczególne zaniepokojenie wzbudza okoliczność, że twórcy gier komputerowych proponują ich nabywcom rozrywkę wypełnioną aktami przemocy i okrucieństwem" - "GPC" cytuje list RPO do minister edukacji. Dalej Lipowicz wylicza przykłady takich działań: rażenie prądem, zadawanie obrażeń kończynom kluczem do wymiany kół, wyrywanie zębów obcęgami czy podtapianie skrępowanego więźnia - relacjonuje "Codzienna". "W celu zminimalizowania negatywnego wpływu gier komputerowych na dzieci i młodzież nie tylko rodzice, ale także nauczyciele powinni być zorientowani i uświadamiani w zakresie oddziaływania gier" - zauważa w piśmie RPO.