Reklama

Reklama

Zakotwicz się w Gdańsku!

W nowej kampanii wizerunkowej Gdańsk przekonuje Polaków, że jest miastem, do którego warto przyjechać, aby studiować, pracować i zamieszkać. Kampania jest pierwszym promocyjnym krokiem w realizacji założeń "Strategii marki Gdańsk" i ma na celu zdynamizowanie wizerunku Gdańska.

"Gdańsk. Tu się żyje", tak brzmi hasło tegorocznej kampanii, która rusza 14 kwietnia. Jej głównym założeniem jest ukazanie wszystkich atutów miasta, które stawiają je na czele najlepiej postrzeganych miast w Polsce, oraz zainteresowanie miejscem, z którym warto związać przyszłość. Kampania zwraca uwagę, że miasto nie tylko oferuje wiele atrakcji turystycznych, ale jest także miejscem, gdzie dynamicznie rozwija się nauka i gospodarka.

Reklama

Przekaz ma trafić do grupy wiekowej od 16. do 35. roku życia, czyli młodych ludzi, którzy chcą studiować, szukają pracy i przyjaznego, tętniącego życiem miejsca, gdzie mogliby zamieszkać. Gdańsk otwiera się na nowych mieszkańców i oferuje możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji. Założenia kampanii są wynikiem optymistycznych raportów ekonomicznych dla Gdańska i Pomorza.

Jak wynika z raportu "Diagnoza społeczna 2007", sporządzonego przez Radę Monitoringu Społecznego pod kierownictwem prof. Janusza Czapińskiego i prof. Tadeusza Panka, Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski. Wyznacznikiem jakości życia związanym z wynagrodzeniami są dane Internetowego Badania Wynagrodzeń 2007, w którym Gdańsk pod względem wysokości pensji zajmuje trzecie miejsce w kraju, a województwo pomorskie, którego jest stolicą, drugie. Gdańsk liczy również, że impuls związany z organizacją Euro 2012 wzmocni ekonomiczną pozycję miasta.

Ekonomicznych argumentów przemawiających za zarzuceniem kotwicy właśnie w Gdańsku i Metropolii Gdańskiej przybywa. W mieście funkcjonują liczne firmy związane z nowymi technologiami, jak: Intel, Asseco, Invicta, Intel Technology Poland, Kainos, Jeppesen by Boeing, First Data Corporation, Suruga Seiki, YDP, ThyssenKrupp Krause. Tu zlokalizowano centra BPO (Business Process Outsourcing) i SSC (Shared Service Centres). Firma Zensar, dostawca globalnych usług IT z Indii, zapowiedziała, że do 2010 roku chce zatrudnić w Gdańsku ponad 500 osób. Decyzje o ulokowaniu swoich inwestycji w Gdańsku potwierdziło też kilku innych dużych inwestorów zagranicznych. Główne siedziby mają tu dynamicznie rozwijające się firmy z kapitałem polskim, takie jak: LPP, Wirtualna Polska, Lotos, Gdańska Stocznia Remontowa. Choć Gdańsk pretenduje do miana polskiej "Doliny Krzemowej", na pracę tutaj mogą liczyć nie tylko absolwenci kierunków technicznych, ale również tych bardziej niszowych, jak oceanografia, czy skandynawistyka.

Starając się o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016, miasto liczy z kolei na napływ artystów, twórców i ludzi związanych z kulturą. Temu założeniu sprzyja atmosfera tego miasta, kojarzącego się z wolnością i otwartością. Architektoniczna tkanka miasta może stanowić doskonałe tło do realizacji ambitnych przedsięwzięć artystycznych - to unikatowy koegzystencyjny melanż zabytkowej architektury z postindustrialnym krajobrazem Stoczni.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje