Wiceprezes Air Baltic, Janis Vanags powiedział podczas konferencji prasowej w Gdańsku, że "trasa daje mieszkańcom Pomorza nie tylko możliwość bezpośredniego lotu do Rygi, ale też skorzystania z siatki połączeń przewoźnika z krajami europejskimi i azjatyckimi". Poinformował, że Air Baltic ma ponad 400 połączeń tygodniowo do Skandynawii, Rosji i na Bliski Wschód. - Port lotniczy w Rydze jest tzw. hubem, czyli lotniskiem przesiadkowym, tranzytowym w regionie Bałtyku - podkreślił. Za bilet z Gdańska do Rygi (w jedna stronę) trzeba zapłacić co najmniej 39 euro. Lot potrwa ok. 70 minut. Połączenie ma być całoroczne, chociaż w przypadku małej liczby pasażerów w zimie może być w przyszłości ograniczone do sezonu letniego. Linię obsługiwać będą samoloty typu Fokker 50 zabierające na pokład 56 pasażerów. Gdańsk jest drugim portem lotniczym w Polsce, po Warszawie, do którego latają samoloty linii Air Baltic. Wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Marzenna Kreft poinformowała, że łotewskie linie lotnicze są dziewiątym regularnym przewoźnikiem obsługującym połączenia z Gdańska w letnim rozkładzie lotów. Podkreśliła, że gdański port lotniczy ma jedną z najbardziej rozbudowanych siatek regularnych połączeń bezpośrednich w kraju. Linie Air Baltic powstały w 1995 roku. Rocznie obsługują około 2,5 mln pasażerów na ponad 40 trasach. Posiadają 18 samolotów marki Boeing 737, 2 Boeingi 757 oraz 11 maszyn Fokker 50.