- Wystawa "Crude Life" wpisuje się w aktualną i ważną debatę na temat biotechnologii, bioetyki oraz inżynierii genetycznej. Stawia podstawowe pytania filozoficzne dotyczące istoty i definicji życia, pojęcia ewolucji, problemów etycznych związanych z hodowlą tkanek - poinformowała rzecznik prasowy CSW "Łaźnia" Katarzyna Steńczyk. Ekspozycja składa się z instalacji i zapisów performance. Oprócz tego artyści wykorzystując sztucznie wyhodowane przez siebie tkanki, przekształcają przestrzeń galeryjną w zaimprowizowane laboratorium biologiczne. Stworzone obiekty Catts i Zurr nazywają bytami "pół-żywymi" (semi living), ponieważ sztuczne tkanki, pomimo że podlegają procesom biologicznym, są niezdolne do samoistnego trwania i przekształcania się w bardziej złożone formy. Jak podkreśliła Steńczyk artyści zwracają tym samym uwagę na problematyczność pojęcia życia. Pochodzący z Finlandii Oron Catts i Angielka Ioanat Zurr pracują w School of Anatomy and Human Biology na Uniwersytecie Zachodniej Australii. Ich twórcze dokonania są pokazywane w Polsce po raz pierwszy. Wystawa "Crude Life" potrwa do 22 kwietnia. Później pokazywana będzie w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Ekspozycja prac tej dwójki artystów to pierwsza część realizowanego przez CSW Łaźnia projektu Art&Science Meeting 2012. W ramach tegorocznej, drugiej edycji Art&Science Meeting CSW Łaźnia, zorganizuje też w dniach 11 maja-24 czerwca retrospektywną wystawę prac Christy Sommerer i Laurenta Mignonneau pt. "Wonderful Life". Ci światowej sławy artyści medialni tworzą głównie instalacje komputerowe. W swoich pracach stymulują procesy życiowe i ewolucję form pseudoorganicznych poprzez tworzenie komputerowych algorytmów. Sommerer studiowała biologię i rzeźbę współczesną w Wiedniu, natomiast Mignonneau ukończył współczesną sztukę, a także sztukę wideo na uniwersytecie Angouleme we Francji. Oboje wykładają na Wydziale Kultury Interfejsów w Instytucie Mediów Uniwersytetu Sztuki i Designu w Linzu (Austria).