Bitwa o przebieg drogi trwa od kilku lat, mimo iż jej budowa to cały czas kwestia dalekiej przyszłości. Protestują zarówno mieszkańcy Kaszub, przez które przebiegać ma Trasa Lęborska (inaczej zwana właśnie Kaszubską), jak i mieszkańcy Osowej, gdzie planowane było włączenie drogi do trójmiejskiej obwodnicy. Aby znaleźć złoty środek, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała inny warianty, który przewiduje wygięcie drogi przed Chwaszczynem w lewo, w stronę Gdyni równolegle do ulicy Chwaszczyńskiej - podaje gazeta.pl. Na wysokości zajezdni autobusowej trasa na estakadzie "wchodziłaby" pomiędzy istniejące jezdnie ulicy Chwaszczyńskiej, przechodząc nad skrzyżowaniami ze Starochwaszczyńską i Rdestową. Kilkaset metrów dalej Chwaszczyńska bezkolizyjnie włączyłaby się w Trasę Lęborską. Koncepcja zakłada również przebudowę węzła z obwodnicą przy Tesco. - Do końca kwietnia musimy wybrać konkretny wariant przebiegu całej trasy - mówi Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA. - Chcemy jak najszybciej uzyskać decyzję lokalizacyjną, by zarezerwować te tereny. Za parę lat będą już tak zabudowane, że nie będzie w ogóle na nich miejsca na drogi - dodaje. Budowa Trasy Lęborskiej ma się rozpocząć za sześć lat. Oddanie do użytku przewidziano na 2015 rok.