Samochody będą miały parkować pod Podwalem Przedmiejskim (między ul. Zbytki a Motławą), pod Podwalem Staromiejskim (w sąsiedztwie Targu Rybnego) i pod placem Dariusza Kobzdeja. W połowie kwietnia do 18 firm z branży parkingowej rozesłano zaproszenie do udziału w seminarium poświęconego tej inwestycji. W przyszłym tygodniu zaprezentowane zostaną analizy geotechniczne terenów, na których mają stanąć parkingi. Seminarium zakończy się warsztatem, dzięki któremu uwagi specjalistów branży parkingowej zostaną uwzględnione w warunkach przetargu. Już dziś wiadomo, że parkingi będą miały maksymalnie dwie kondygnacje. Jak dotąd udział w spotkaniu potwierdziły cztery firmy. Wśród nich jest hiszpańska firma Ascan, która w Krakowie buduje parking podziemny pod Placem na Groblach. Pojawi się przedstawiciel niemiecko - holenderskiej firmy Apcoa, która zarządza parkingami, realizując swoje inwestycje w całej Europie. Będą także Amerykanie z Poland Car Parking oraz Hines, który we Wrzeszczu ma stawiać Quattro Towers. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że miasto może mieć problem z budową parkingu pod placem Kobzdeja, ponieważ w samym jego centrum znajduje się działka, która nie jest własnością miejską. Z naszych informacji wynika, że ominięcie tego terenu jest możliwe, ale znacznie zwiększyłoby koszty budowy. Urzędnicy przekonują, że gmina bez problemów zdobędzie prawo do brakujących dwóch niewielkich działek. - Budowa tego parkingu, oraz dwóch pozostałych jest niezagrożona - zapewnia Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Autor: Magdalena Raszewska