Spółdzielnia Mieszkaniowa Barbakan II w Gdańsku Osowej - jak ustalił reporter radia RMF FM - wystąpi do spółki wodociągowej o zwrot nadpłaconych pieniędzy. - Analizujemy sprawę. 33 proc. przy dopuszczalnych 10 , to bardzo dużo - przyznaje prezes spółdzielni Sylwester Pruś. Jak dodaje, od dłuższego czasu obserwowano wskazania wodomierzy. - Sprawdzaliśmy wszystkie możliwości. Tknęło nas to, że po wymianie liczników na nowe spadło radykalnie zużycie wody - tłumaczy w rozmowie. Problem wykryto, bo zauważono, że ilość wody zużyta w poszczególnych mieszkaniach nie zgadzała się ze wskazaniami wodomierzy zainstalowanych przy przyłączu głównym instalacji wody w każdym z czterech budynków. Spółdzielnia natychmiast podjęła decyzję o oddaniu do ekspertyzy liczników wody. Rzecznik SAUR Neptun Gdańsk Grażyna Pilarczyk przyznaje, że wodomierze błędnie wskazywały ilość zużytej wody. - Było to spowodowane osadami zgromadzonymi w instalacji wodociągowej - wyjaśnia. Jednocześnie zapewnia, że spółka zwróci pieniądze za nadpłacone rachunki.