Prace obejmą m.in. wstawienie niskopodłogowego członu, instalacje monitoringu oraz wymianę obu czół składów. - Być może jesienią tego roku ujrzymy na naszych torowiskach zmodernizowane składy N8C - informuje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM Gdańsk. Wszystko będzie zależeć od tego czy wynik przetargu nie zostanie oprotestowany przez oferentów oraz czy Modertrans wykona zlecone prace zgodnie z harmonogramem. Oprócz Modertransu, w przetargu stanęli: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych (również z Poznania) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacje z Łodzi. Najsłabiej została oceniona oferta "Ceglorza", który wcześniej oprotestował poprzedni przetarg na modernizację składów. Zmodernizowane tramwaje N8C posłużą w pierwszej kolejności do obsługi trasy tramwajowej na Chełm, która przypuszczalnie zostanie przedłużona. Dortmundy zastąpią także najbardziej wysłużone składy Kostal 105N. Autor: Krzysztof Koprowski