Zdaniem przedstawicieli województw, korytarz Bałtyk-Adriatyk stanowi ważny szlak komunikacyjny dla Skandynawii, Polski i krajów Europy Środkowej i Południowej. Przechodzi przez Warszawę, Katowice, Zilinę i Breclav, Brno, Bratysławę do Wiednia, poprzez Graz, Klagenfurt, Villach, Udine, Triest, Wenecję aż do Bolonii. Michał Graban z Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego woj. pomorskiego powiedział, że korytarz transportowy obejmuje wszystkie rodzaje transportu, m.in. kolejowe, drogowe i morskie. Podkreślił, że celem tworzenia korytarza jest aktywizacja gospodarcza regionów. Poinformował, że efektem podpisanego listu intencyjnego będzie utworzenie grupy roboczej, która będzie m.in. monitorować inwestycje realizowane na terenie korytarza oraz go promować. - Chodzi o to, żeby infrastruktura była odpowiednio wykorzystywana, a na terytorium korytarza powstawały np. centra logistyczne oraz były uruchamiane linie promowe i nowe połączenia - dodał. Jego zdaniem, tworzenie korytarza nie wymaga inwestycji, ale skoordynowania pewnych działań regionalnych, np. władz samorządowych, firm i portów w celu wykorzystania istniejącej lub powstającej infrastruktury. Szlak transportowy ma istotnie znaczenie dla rozwoju portów w Gdyni i Gdańsku. W ubiegłym roku w Brukseli deklarację ws. utworzenia Korytarza Transportowego Bałtyk - Adriatyk (BAC - The Baltic - Adriatic Corridor) podpisali przedstawiciele 14 regionów z Polski, Czech, Słowacji, Austrii i Włoch. Polskimi sygnatariuszami deklaracji były województwa: pomorskie, warmińsko- mazurskie, mazowieckie, łódzkie, śląskie.