Nowe pojazdy będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w "wieżowy" (czyli pionowy) silnik spełniający rygorystyczną normę Euro 5. Tym samym liczba jeżdżących po gdańskich ulicach solarisów wzrośnie do 88 sztuk (połowę z nich stanowić będą "krótkie" Urbino 12, a połowę przegubowe Urbino 18). W przetargu wystartowały firmy: Kapena, Evobus (oferująca mercedesy), Solaris i MAN. O zwycięstwo walczyły oferty Solarisa i Evobus. O włos (nieco ponad 2 pkt) wygrał Solaris, który zdobył 684,8 pkt, podczas gdy Evobus - 682,5 pkt. Wybrana przez komisję przetargową oferta warta jest 50,131 mln zł brutto. Jeżeli konkurenci nie złożą odwołań od decyzji komisji przetargowej, Solaris będzie miał 180 dni na dostarczenie do Gdańska swoich autobusów. Najnowsza dostawa autobusów niskopodłogowych będzie jednocześnie gwoździem do trumny dla kursujących jeszcze w barwach Zakładu Komunikacji Miejskiej ikarusów i jelczy. ms, bm