Autobusy wyprodukowano w słupskiej fabryce Scanii. MZK zapłacił za nie 6,3 mln zł. Każdy z pojazdów jest wyposażony w wewnętrzny monitoring, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz platformę do wjazdu wózków. Nowe autobusy są zasilane olejem napędowym, a ich silniki spełniają ekologiczna normę spalania Euro V. Tabor słupskiego MZK liczy obecnie 70 pojazdów. Średni wiek autobusu to 11,4 roku. Obecnie tylko 5 autobusów to pojazdy wysokopodłogowe. W przyszłym roku - jak powiedziała rzeczniczka spółka Anna Szabłowińska - MZK planuje wycofanie ich z eksploatacji i zastąpienie nowymi niskopodłogowymi scaniami, napędzanymi gazem ziemnym CNG. Zakup tych autobusów ma kosztować 5,3 mln zł. Inwestycja będzie w będzie w 32 proc. dofinansowana przez Unię Europejską.