Zbudowane w słupskiej fabryce pojazdy Scania Omnicity CNG kosztowały 5,3 mln zł. Ich zakup został w 32 proc. dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Scanie Omnicity CNG zastąpią na trasach Jelcze 120 M i Scanie BR 112. W ten sposób słupski przewoźnik nie będzie już w ogóle korzystał z wysokopodłogowych autobusów, które w sobotę oficjalnie wycofano z eksploatacji. Po zakupie Scanii Omnicity CNG słupskie MZK będzie eksploatować łącznie 10 autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Pierwsze tego typu pojazdy przewoźnik wprowadził w 2007 r. Były to Irisbusy Citelis 18M. Słupskie MZK - jak poinformował dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Marcin Grzybiński - obsługuje 16 linii autobusowych o łącznej długości ponad 90 km. Pojazdy rocznie przewożą 16 mln pasażerów. Tabor słupskiego MZK - jak powiedziała rzeczniczka spółki Anna Szabłowińska - liczy obecnie 64 pojazdy. Średni wiek autobusu wynosi 10 lat.