Zdaniem Nalepy, dramat jednego z polskich romantyków można odczytywać jako "próbę auto-rehabilitacji autora". - Hrabia Zygmunt Krasiński napisał swoją "Nie-Boską komedię" w roku 1833, dwa lata po wybuchu Powstania Listopadowego, w którym sam nie brał udziału. Przed aktywnym dołączeniem się do walk powstrzymywał go z jednej strony autorytet ojca, pro-carskiego generała, z drugiej wizja powstania jako krwawej rewolucji społecznej, która miałaby za cel wymordowanie arystokracji - wyjaśnił. Nalepa podkreślił, że Hrabia Henryk jako alter ego Krasińskiego walczy w dramacie o zachowanie "prastarych tradycji" i "naturalnego porządku świata", a jego przeciwnik Pankracy, jako przywódca rewolucjonistów i "nowych elit" to czarny charakter. - 180 lat po powstaniu dramatu mamy nową definicję "naturalnego porządku świata", która zmienia większość parametrów dramatu: nieodwołalne przemijanie starego i wypieranie wszystkiego, co wczorajsze przez nowe dziś i jeszcze nowsze jutro. Henryk nagle przestaje być naszym bohaterem, bo interpretujemy jego postawę jako absurdalne próby zachowania przestarzałych, zakurzonych, pustych i od początku skazanych na zapomnienie konserwatywnych haseł, podczas kiedy Pankracy jest nam o wiele bliższy jako obrońca rozwojowego myślenia i zwolennik rewolucji - uważa Nalepa. W przedstawieniu występują m.in. Justyna Bartoszewicz (Maria), Magdalena Boć (Muza), Michał Kowalski (Pankracy), Cezary Rybiński (Leonard), Marek Tynda (Henryk), Mikołaj Koźmiański (Orcio). Reżyser spektaklu Adam Nalepa pochodzi z Chorzowa, ale prawie całe życie spędził w Niemczech. W Darmstadt ukończył studia w klasie fortepianu, we Frankfurcie studiował medycynę. Jest absolwentem Teatrologii, Filmografii i Historii Starożytnej Uniwersytetu Ruhry w Bochum. Podczas studiów pracował jako felietonista i krytyk teatralny, w latach 2002-2005 piastował etat asystenta reżysera w Duesseldorfer Schauspielhaus. W Duesseldorfie debiutował także jako reżyser własną adaptacją "Komedianta" Thomasa Bernharda. W 2007 r. otrzymał propozycję w Teatrze Wybrzeże inscenizacji światowej prapremiery "Blaszanego bębenka" z okazji obchodów 80. urodzin Guentera Grassa. W 2009 r. ponownie pracował w Gdańsku, tym razem przy głośnej polskiej prapremierze "Kamienia" Mariusa von Mayenburga. Ostatnio wyreżyserował w warszawskim Laboratorium Dramatu prapremierę dramatu "Sex Machine" Tomasza Mana, a w Sopocie dla Fundacji Teatru Boto, którego jest dyrektorem artystycznym, prapremierę sztuki Jakuba Roszkowskiego "Zielony mężczyzna". Urodzony i zmarły w Paryżu Zygmunt Krasiński (1812-1859) zaliczany jest do trójcy wieszczów, największych poetów polskiego romantyzmu, obok Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. Jego wizja tragizmu ludzkiej egzystencji i rozterki ideowo-polityczne znalazły wyraz w wybitnych dramatach "Nie-Boska komedia", "Irydion", poematach - "Przedświt", "Psalmy przyszłości", a także w prozie oraz obfitej korespondencji (m.in. listy do ojca i Delfiny Potockiej).