Kampania "Mikołaj na plaży" to letnia odsłona projektu "Czas na Bałtyk", realizowanego przez Pomorską oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT i ZROT). W sierpniu 2010 r. turyści mają okazję spotkać świętego Mikołaja na jednej z wybranych 22 plaż nadbałtyckich. Mikołajowi relaksującemu się w spa towarzyszą osoby uprawiające np. narciarstwo biegowe. Stworzenie namiastki zimowej plaży w środku lata ma pokazać, że Bałtyk to świetne miejsce na relaks o każdej porze roku. - Letnie wakacje, gdy plaże pełne są wczasowiczów, to doskonała okazja, by pokazać, że polskie morze - wbrew powszechnym skojarzeniom - jest atrakcyjne także zimą, czego wiele osób nawet nie podejrzewa - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Narciarstwo biegowe, snow-kiting czy bogata oferta ośrodków spa to tylko niektóre możliwości aktywnego wypoczynku nad morzem, poza tradycyjnym sezonem i to za znacznie atrakcyjniejsze ceny - dodaje Władysław Husejko, marszałek zachodniopomorski. Mikołaj będzie w sierpniu pojawiał się w zimowej scenografii, w otoczeniu rekwizytów typowych zarówno dla nadmorskiego wypoczynku, jak i sportów zimowych, np. na nartach biegowych. Atrakcją plenerowych stoisk będą tzw. monidła, w których odwiedzający mogą zrobić sobie zdjęcie. Fotografia w scenerii zimowej bałtyckiej plaży to chyba jedna z bardziej nietypowych pamiątek z letniego urlopu. Do dyspozycji turystów zainteresowanych ofertą nadmorskich miejscowości są także przedstawiciele lokalnych informacji turystycznych, którzy najlepiej zaprezentują atrakcje nadbałtyckich kurortów. Ci, którzy nie mogą osobiście spotkać Mikołaja na plaży, mają okazję śledzić jego nadbałtyckie tournée w portalu Facebook i zdobyć atrakcyjne gadżety. Pomysłodawcą i realizatorem sierpniowej kampanii "Mikołaj na plaży" jest Agencja Promocji Miast i Regionów. Projekt "Czas na Bałtyk" to wspólna inicjatywa województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Biorą w nim udział 22 nadbałtyckie gminy oraz samorządy obu województw. Organizatorami kampanii są Pomorska i Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Patronat nad przedsięwzięciem objęły Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony województwa pomorskiego.