Jak dowiedział się reporter RMF FM Paweł Świąder, Urząd Lotnictwa Cywilnego sprawdzi, czy przewoźnik ma zapewniony kapitał do realizowania wydanej na świadczenie usług koncesji. Każda linia lotnicza musi płacić za korzystanie z lotniska. To podstawowe źródło dochodu portów lotniczych. Pismo o zaległych opłatach lotniskowych za listopad i grudzień ubiegłego roku niezapłaconych portowi w Gdańsku trafiło już do samego Lotu i Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Ponieważ LOT nie płaci również portowi w Warszawie, ULC wystąpi do przewoźnika o przedstawienie aktualnej sytuacji finansowej spółki. Każdy przewoźnik musi mieć bowiem odpowiednie zabezpieczenie finansowe, które jest potrzebne do wydania koncesji i prowadzenia działalności w kraju. Polskie Porty Lotnicze odmówiły komentarza w sprawie rozliczeń z Lotem, a sam przewoźnik w przesłanym oświadczeniu stwierdza, że spada liczba pasażerów, spółka rozmawia ze swoimi partnerami oraz że inni przewoźnicy także odczuwają problemy z dekoniunkturą w branży lotniczej. Słuchaj Faktów RMF FM