W rywalizacji mogą brać udział graficy, projektanci, artyści plastycy, a także studenci i absolwenci wyższych uczelni artystycznych z całej Polski. Mają oni stworzyć miejskie logo, które będzie się jednoznacznie kojarzyło z Gdańskiem , a dodatkowo zawierało albo wymyślone hasło promocyjne, albo adres oficjalnej strony interenetowej. Logo nie może zawierać w sobie elementów herbu. - Logotyp Gdańska będzie funkcjonować zamiast herbu miasta w sytuacjach, gdy użycie herbu jest niewskazane - informuje Anna Dyksińska z biura prasowego gdańskiego magistratu. - Będziemy go używać m.in na na plakatach i ulotkach, gadżetach reklamowych, papierze listowym, ogłoszeniach prasowych, spotach telewizyjnych, reklamach - wylicza. Projekt ma być wykonany w wersji kolorowej (dopuszczalne jest użycie maksimum 4 kolorów) i czarno-białej. Powinien być naklejony na sztywnym podkładzie formatu A3 (297 x 420 mm) w układzie pionowym: w górnej części projekt logo wielkości 200 x 200 mm, w dolnej zmniejszenie do wielkości 30 x 30 mm (wersje kolorowa i czarno-biała). Na odwrocie powinno znaleźć się sześciocyfrowy kod pozwalający zidentyfikować autora. Prace należy nadsyłać do dnia 30 czerwca. Oceni je komisja złożona z grafików, projektantów, plastyków. Decyzję o wyborze konkretnego logo podejmie jednak prezydent miasta Paweł Adamowicz. Ogłoszenie wyników nastąpi przed 11 lipca. Gdzie wysyłać prace? Prace konkursowe, z dopiskiem na opakowaniu "Logo Gdańsk - Konkurs" należy przesłać lub złożyć do dnia 30 czerwca 2008 r. pod adresem: Urząd Miejski w Gdańsku Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta ul. Nowe Ogrody 8/12 80-803 Gdańsk Sala obsługi klienta stanowisko nr 17 js