Koniec prac zaplanowano na ostatni tydzień maja. Dostrajanie systemu potrwa do połowy czerwca, kiedy to kierowcy, piesi oraz podróżujący autobusami i trolejbusami, powinni odczuć wyraźną różnicę w warunkach podróżowania (mniejsze straty czasu, mniejsze kolejki na skrzyżowaniach). Dodajmy, że poprawą warunków w ciągu ulicy Morskiej zajmuje się firma Budizol z Wrocławia, po tym jak budowa Centrum-Handlowego Kaufland wpłynęła niekorzystnie na ruch na tej ulicy. Konieczna okazała się przebudowa skrzyżowania ulic Morskiej - Mireckiego oraz uruchomienie systemu zarządzania ruchem w ciągu ul. Morskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do skrzyżowania z ul. Chylońską (za Trasą Kwiatkowskiego). W roku ubiegłym zmodernizowane zostało skrzyżowanie Morska-Mireckiego. Obecnie realizowany jest kolejny etap, czyli system sterowania ruchem w ciągu ulicy Morskiej. W ramach wdrożenia tego systemu zostaną zainstalowane urządzenia sygnalizacji świetlnej, które umożliwią sterowanie ruchem oraz detektory (czujniki), mierzące na bieżąco natężenia ruchu. System, w którym zastosowano oprogramowanie australijskiej firmy SCATS, pozwoli na optymalne dostosowanie sygnalizacji do natężenia ruchu na skrzyżowaniach objętych systemem.