Właściciele nieruchomości odpowiedzialni są za stan zimowego utrzymania dróg i chodników (zarówno w granicach własnego terenu, jak i położonych bezpośrednio przy granicy nieruchomości). Oczyszczanie przystanków komunikacji autobusowej i trolejbusowej należy do Zarządu Komunikacji Miejskiej. Do egzekwowania od właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie upoważnieni są funkcjonariusze Straży Miejskiej. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem akcji zimowej w imieniu Gminy sprawuje Zarząd Dróg i Zieleni. Wszelkie informacje na ten temat można uzyskać pod nr tel.: (058) 76 12 083, (058) 76 12 073, (058) 76 12 074 (chodniki), (058) 76 12 071, (058) 76 12 072 (jezdnie). Zgłoszenia o nieprawidłowościach prowadzenia akcji zimowej oraz o zagrożeniach występujących na drogach i utrudnieniach w komunikacji można kierować do Straży Miejskiej (tel. całodobowy 986) lub do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Zespół Prasowy Urzędu Miasta Gdyni