"Energomontaż-Północ wygrał przetarg na część Stoczni Gdynia określaną jako Zespół 4 i obejmującą m.in. suchy dok, dostęp do nabrzeża, suwnicę i dźwigi. Spółka zapłaci ze przejmowany majątek 33,2 mln zł (netto)" - podano w komunikacie. Spółka poinformowała, że zgodnie z regulaminem przetargu warunkowa umowa sprzedaży przedmiotowych aktywów zostanie zawarta nie później niż do 8 grudnia 2009 roku, a umowa rozporządzająca sprzedaży zostanie zawarta nie później niż do 18 grudnia 2009 roku. Zarząd Energomontażu-Północ szacuje, że w ciągu najbliższych 2-3 lat na przejętym terenie zainwestuje kilkanaście milionów złotych. Pieniądze zarówno na zakup Zespołu 4 Stoczni Gdynia, jak i dalsze inwestycje będą pochodziły ze środków własnych spółki. Spółka podała, że inwestycja w ciągu najbliższych lat pozwoli znacząco zwiększyć skonsolidowaną sprzedaż spółki i umocnić jej pozycję rynkową. - Umowa jest dla nas bardzo ważna w kontekście spodziewanego od 2011 roku dynamicznego wzrostu rynku. Liczymy na podwojenie wartości sprzedaży spółki w Gdyni w ciągu najbliższych lat - powiedział prezes Dyrka. - Jesteśmy polską spółką z polskim kapitałem, która wraz ze spółkami zależnymi od lat zajmuje się produkcją wielkogabarytowych konstrukcji stalowych dla sektorów offshore, chemicznego, petrochemicznego i energetycznego. Zatrudniamy około 2.000 osób, które pracują zarówno w Polsce, jak i przy realizacji najbardziej prestiżowych kontraktów zagranicą - powiedział cytowany w komunikacie Włodzimierz Dyrka, prezes zarządu Energomontażu-Północ. - Warunkiem realizacji dużej części ważnych umów jest dostęp do nabrzeża portowego. Do tej pory uzyskiwaliśmy go dzięki umowie ze Stocznią Marynarki Wojennej w Gdyni. Teraz będziemy mieli własny teren wraz z niezbędną infrastrukturą. Będą z niego korzystać również firmy z grupy Polimex-Mostostal, spółki będącej naszym największym akcjonariuszem do której wkrótce będziemy inkorporowani - dodał. Teren i majątek kupiony w przetargu wykorzystywać będzie przede wszystkim spółka zależna Energomontaż Północ Gdynia, która ma doświadczenie w produkcji trudnych i skomplikowanych konstrukcji wielkogabarytowych. Dostarczyła m.in. około 6.000 ton elementów dla projektu Ormen Lange (największy terminal LNG w Europie) oraz obudowę reaktora jądrowego o wadze 1.000 ton budowanego przez francuski koncern Areva w Olkiluoto w Finladii.