Aleksandra Tesmer z Remontowa Shipbuilding SA poinformowała w komunikacie, że wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel - zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego) został zbudowany dla jednego z największych amerykańskich właścicieli floty obsługującej morski przemysł wydobywczy. Jest to już drugi przekazany armatorowi statek z serii zamówionych ośmiu jednostek PSV. Jednocześnie jest to piąty statek zbudowany w gdańskiej stoczni dla tego armatora. Wcześniej stocznia zbudowała trzy statki typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply Vessel), czyli jednostki do obsługi instalacji na morzu i dostarczania zaopatrzenia; jest to jeden z typów holownika. Tesmer odmówiła podania nazwy armatora oraz ceny ochrzczonego statku. Jednostka ma napęd spalinowo-elektryczny. Jest dostosowana do eksploatacji na wszystkich akwenach morskich, bez względu na warunki pogodowe. Wyposażona jest m.in. w pełną automatykę systemów sterowania i ładunkowych. W najbliższych dniach jednostka wypłynie z Gdańska. Tesmer poinformowała, że kolejne sześć statków dla armatora z USA będzie przekazywanych co trzy miesiące. "Kolejne statki dla tego armatora zapewnią pracę 1,5 tys. pracownikom i kooperantom Remontowej Shipbuilding oraz ciągłość produkcji" - czytamy w komunikacie. Podała, że przychody stoczni za 2012 rok wyniosły ponad 0,5 mld złotych, a na rok 2013 planowane jest przekroczenie 0,8 mld złotych. Remontowa Shipbuilding SA jest jedyną stocznią w Polsce budującą kompletnie wyposażone statki obsługują platformy wydobywające ropę i gaz z podmorskich złóż. Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. (dawna Stocznia Północna S.A.) zajmuje się budową oraz remontem statków i okrętów, należy do grupy kapitałowej Grupa Remontowa S.A., skupionej wokół Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A. Tworzy ją ponad 20 firm. W stoczni pracuje ok. 1,5 tys. osób, w tym ok. 500 jest pracownikami stoczni, a pozostały tysiąc jest zatrudniony przez firmy kooperujące.