Dyrektor ZTM Marcin Grzybiński powiedział w czwartek, że informatyczna infrastruktura sprzedaży jest już gotowa, obecnie trwają prace nad systemem sprawdzania w autobusie kupionych przez internet biletów. Grzybiński wyjaśnił, że kupno będzie polegało na zalogowaniu się na stronie ZTM, wybraniu czasu ważności biletu i formy płatności, np. przelewu bankowego lub karty. Po opłaceniu bilet będzie dostarczany klientowi na podany przez niego adres e-mail. Potem trzeba będzie wydrukować go na atramentowej lub laserowej drukarce i można już jeździć autobusem. Na każdym bilecie będzie umieszczony pasek z indywidualnym kodem (tzw. QR Code). Sprawdzanie biletów przez kontrolerów ma się odbywać za pomocą telefonów komórkowych skanujących ten kod. - Znaleźliśmy już informatyka, który pracuje nad odpowiednią do tego celu aplikacją na komórkę - powiedział Grzybiński. Koszt budowy całego systemu jest szacowany na 25 tys. zł. Koszt obsługi internetowej sprzedaży biletów nie powinien przekroczyć 5 tys. zł. rocznie. Według Grzybińskiego poniesione nakłady powinny zwrócić się w ciągu roku. Wprowadzenie internetowej sprzedaży biletów autobusowych powinno zdaniem dyrektora ułatwić życie pasażerom miejskiej komunikacji, którzy będą mogli kupować bilety przez całą dobę unikając kolejek w punktach sprzedaży. Możliwa też będzie sprzedaż biletów okresowych, których obecnie nie ma w ofercie, np. weekendowych, tygodniowych lub rodzinnych. Nowe bilety muszą być jednak zaakceptowane przez Radę Miejską. Stutysięczny Słupsk ma obecnie 15 miejskich i 2 podmiejskie linie autobusowe. Usługi przewozowe dla ZTM świadczy spółka Miejski Zakład Komunikacji. Aktualnie ZTM sprzedaje miesięcznie ok. 8 tys. biletów okresowych. System sprzedaży okresowych biletów na miejska komunikację przez internet funkcjonuje od niedawna w Warszawie.