Nowe wydawnictwo gdańskiego Urzędu Miejskiego trafi do rąk potencjalnych inwestorów nie tylko w Polsce ale i za granicą, gdyż Atlas dostępny będzie także w wersji anglojęzycznej. - Jest to pierwsza tego typu publikacja, która ukazuje przewagi konkurencyjne metropolii gdańskiej nad innymi polskimi metropoliami i jest zarazem zachętą dla inwestorów. Pokazujemy nasz potencjał, możliwości współpracy, krajobraz społeczno-kulturalny. Z pewnością będą kolejne edycje Atlasu Metropolii Gdańskiej - powiedział prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz, oceniając wydawnictwo. Atlas trafi do potencjalnych inwestorów w Polsce poprzez seminaria, konferencje, spotkania. Za granicą będzie on dostępny w polskich placówkach. Na początek nakład w języku polskim wyniósł 2000 egzemplarzy, w języku angielskim - 1000 sztuk. Atlas liczy 50 stron, jest bogato ilustrowany i zawiera najistotniejsze dane statystyczne i teleadresowe dotyczące poszczególnych samorządów, które znalazły się w prezentowanym wydawnictwie. Karol Polejowski