Kampania będzie trwała do końca wakacji. W tym roku - jak poinformował Artur Łobocki z zarządu Fundacji Recal - w jej ramach ma być przeprowadzonych 300 edukacyjnych warsztatów dla wypoczywających nad morzem kolonistów. Przewidywana liczba uczestników kampanii "Czyste Plaże 2010" to 12-14 tys. dzieci i młodzieży. Na potrzeby tegorocznej kampanii przygotowano 3,5 tys. plakatów i 24 tys. kartek pocztowych, 15 tys. worków na puszki, 30 tys. magnesów, 1,5 tys. koszulek, 4,5 tys. gier minikoszykówka, 1,5 tys. bawełnianych toreb i 1,2 tys. latarek na dynamo. Koalicję "Czystych Plaż" w 2010 r. tworzą: Sopot, Gdynia, Puck, Hel, Jastarnia, Władysławowo, Krokowa, Słowiński Park Narodowy (Pomorskie), Rewal, Dziwnów, Międzyzdroje i Świnoujście (Zachodniopomorskie). Łobocki powiedział, że w czasie poprzednich kampanii przeprowadzono łącznie prawie 1400 warsztatów, w których uczestniczyło prawie 70 tys. dzieci i młodzieży oraz zebrano prawie 3 tys. ton aluminiowych puszek. Z danych Fundacji Recal wynika, że w 2009 r. recykling alu-puszek w Polsce wyniósł 66 proc. Polacy piją jednak coraz więcej napojów nalewanych do aluminiowych puszek: w 1999 r. na statystycznego Polaka przypadało 30 puszek rocznie, w 2004 r. - 57, w 2009 r. - 110. Fundacja podaje, że zużycie jednej tony aluminium z odzysku to oszczędność 4 ton boksytów (podstawowa ruda glinu) i 700 kg ropy naftowej. Produkcja wtórnego aluminium jest zaś o 60 proc. tańsza od wytwarzania aluminium z boksytów.