Reklama

Reklama

Wskutek pomyłki noworodek dostał psychotropy

Policja wszczęła postępowanie w sprawie aptekarskiej pomyłki, wskutek której noworodkowi podano silny środek psychotropowy. Dziecko dostało połowę dawki leku. Według lekarzy, jego zdrowiu nic nie grozi.

Aptekarka z apteki w Werbkowicach (Lubelskie), zamiast luminalu wydała silny lek psychotropowy pod nazwą luminalum - poinformował Arkadiusz Arciszewski z KMP Hrubieszów.

Reklama

Klientka przedstawiła receptę na lek uspokajający dla swojego niespełna miesięcznego synka. Aptekarka wydała lek o silnym działaniu psychotropowym.

Luminal zawiera 0,015 mg substancji psychotropowej, wydany lek zawierał 100 mg tej substancji.

Pomyłkę zauważyła aptekarka. Na własną rękę próbowała ustalić personalia kobiety kupującej lek, kontaktując się z lekarzem, który wypisał receptę. Kilkakrotne próby dodzwonienia się do matki dziecka nie przyniosły rezultatu, więc farmaceutka powiadomiła policję.

Niestety dziecku lek został już podany. Na szczęście noworodek otrzymał połowę dawki. Lekarze stwierdzili, że jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Za narażenie życia lub zdrowia aptekarce grozi do 12 lat więzienia.

Dowiedz się więcej na temat: policja | psychotropy | noworodek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne