Reklama

Reklama

​TVP ukarana za reklamę piwa

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Telewizję Polską karę w wysokości 50 tys. zł za emisję reklam piwa w porze chronionej - czytamy w oficjalnym komunikacie KRRiT.

Reklama, która naruszyła aktualnie obowiązujące przepisy, została wyemitowana 20 czerwca 2015 r. na antenie TVP Sport.

Reklama

Spot promujący piwo pojawił się między godziną 19 a 20, tymczasem przepisy zabraniają emisji takich reklam przed godz. 20.

"Promocja napoju alkoholowego w czasie chronionym miała miejsce w programie o profilu sportowym rozpowszechnianym przez nadawcę publicznego, w którym ze szczególną uwagą powinny być traktowane kwestie zdrowia i rekreacji, promocji higienicznego trybu życia, przeciwdziałania patologiom - w tym nałogom" - czytamy w oświadczeniu KRRiT.

"Przy ocenie naruszenia przewodniczący KRRiT wziął pod uwagę również szczególną szkodliwość promocji alkoholu w kontekście możliwości negatywnego wpływu tego przekazu na osoby małoletnie" - argumentuje rada.

Dowiedz się więcej na temat: TVP | piwo | reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne