Reklama

Reklama

"Rzeczpospolita": Polska prawica prowadzi dezinformujący portal we Francji?

Według belgijskich ekspertów, za kontrowersyjnym francuskim portalem stoją ludzie powiązani z Konfederacją. W rozmowie z "Rzeczpospolitą" jeden z liderów ugrupowania Krzysztof Bosak zaprzecza jednak, by portal był powiązany z partią.

Portal France Libre 24 (FL24.net) działa we francuskim internecie od kilku miesięcy. Według badaczy z EU DisinfoLab, przedstawia on antyimigracyjną wizję świata i jest powiązany z polską prawicą.

Reklama

Jak informuje "Rzeczpospolita", powołując się na ustalenia EU DisinfoLab, domena FL24.net ma ten sam adres IP co wolnosc24.pl, którego właścicielem jest spółka wydająca tygodnik "Najwyższy Czas!", którego z kolei naczelnym był kiedyś Janusz Korwin-Mikke.

Serwis Politico, który także opisał ustalenia EU DisinfoLab, podał, że za francuskim portalem stoją ludzie luźno związani z Konfederacją - Krzysztof Szczawiński, Adam Gwiazda, Adam Wojtasiewicz i naczelny "Najwyższego Czasu!" Tomasz Sommer. 

W rozmowie z "Rzeczpospolitą" Sommer przyznaje się do związków z portalem, odrzuca jednak zarzuty o dezinformację.

"W Polsce od lat większość mediów jest w zagranicznych rękach, co nikogo nie dziwi. Tymczasem gdy we Francji pojawia się choć minimalna polska inicjatywa, zaczyna się wściekłość" - mówi dziennikowi. 

Powiązania portalu France Libre 24 z Konfederacją dementuje Krzysztof Bosak, jeden z liderów tej partii. Jak mówi w rozmowie z "Rzeczpospolitą" - wymienieni przez Politico inwestorzy to "ideowcy, którzy wierzą w wolne media". 

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje