Reklama

Reklama

"Rzeczpospolita": Ojcowie na celowniku ministra pracy

Resort wyda 1,7 mln złotych na skierowaną do panów kampanię promującą wydłużone urlopy rodzicielskie - informuje "Rzeczpospolita".

Resort pracy będzie zachęcał ojców do częstszego korzystania z urlopów ojcowskich. Po wakacjach planuje ruszyć ze specjalną kampanią informacyjną o tym, w jaki sposób nowo uchwalone przepisy pozwolą im łączyć obowiązki rodzinne z zawodowymi.

Reklama

- Wprowadzone zmiany w zakresie polityki rodzinnej mają charakter rewolucyjny. Wiele osób nie potrafi z tych nowych przepisów korzystać. Chcemy im wytłumaczyć, w jaki sposób to robić - mówi minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz.

Zorganizowanie kolejnej rządowej kampanii społecznej budzi wśród ekspertów mieszane uczucia. - Ministerstwa mają za zadanie realizować politykę państwa, a nie funkcjonować tak jak komercyjne firmy. Nie podoba mi się, ze instytucje państwowe się komercjalizują - mówi Rafał Chwedoruk, politolog z UW.

Inaczej na sprawę patrzy Małgorzata Druciarek z Obserwatorium Równości Płci Instytutu Spraw Publicznych. - Taka kampania to dobry znak. Widać, że nareszcie rola ojca została zauważona - mówi Druciarek.

Więcej na stronach "Rzeczpospolitej".

Dowiedz się więcej na temat: Władysław Kosiniak-Kamysz | ojcowie | urlop rodzicielski

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje