Reklama

Reklama

Portugalia: Tygodnik poprawił artykuł o Auschwitz po interwencji ambasady RP

Ambasada RP interweniowała po tym, jak opiniotwórczy portugalski tygodnik "Expresso" opublikował w sobotę artykuł, w którym napisano o "obozie zagłady działającym w Polsce od 1940 do 1945 roku". W poniedziałek tygodnik poprawił tekst o Auschwitz.

O zmianie tekstu sprzecznego z prawdą historyczną poinformował PAP rzecznik prasowy polskiej ambasady w Lizbonie Bogdan Jędrzejowski.  

Reklama

W sobotę ambasada RP podjęła pisemną interwencję po zamieszczeniu na internetowej stronie tygodnika "Expresso" tekstu zatytułowanego "Sztuka jako ratunek". Jego autorka, Katya Delimbeuf, opisując zainaugurowaną w muzeum Auschwitz wystawę 2 tys. prac byłych więźniów z okresu ich niewoli zasugerowała, że był to polski obóz.  

"Szkice węglem i nawet akwarele powstawały i przetrwały w obozie zagłady działającym w Polsce od 1940 do 1945 roku" - napisała dziennikarka "Expresso".  

Autorka artykułu, który został opublikowany na kilku innych portugalskich portalach internetowych, odnotowała, że w "Auschwitz zostało zamordowanych w barbarzyński sposób ponad milion osób".  

W poniedziałek przed południem portugalski tygodnik zmienił sformułowanie dotyczące Auschwitz, określając go mianem "obozu zagłady działającego od 1940 do 1945 w Polsce okupowanej przez niemieckich nazistów".  

"Expresso" jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem Portugalii. Na jego łamach publikują komentatorzy, politycy i eksperci zarówno o poglądach prawicowych, jak i lewicowych. Redaktorem naczelnym pisma jest Ricardo Costa, brat aktualnego premiera Portugalii Antonia Costy.  

Z Lizbony Marcin Zatyka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje