Reklama

Reklama

Policja i służby chcą śledzić internautów

Policja i służby specjalne chcą, żeby portale i witryny internetowe gromadziły dane o internautach i ich działaniach na potrzeby ewentualnych śledztw - pisze "Rzeczpospolita".

Według gazety pomysł taki powstał 8 czerwca 2009 na spotkaniu w MSWiA przedstawicieli resortu i m.in. Komendy Głównej Policji, Straży Granicznej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Reklama

Jak pisze "Rzeczpospolita", powołano wtedy grupę roboczą, która ma wprowadzić zmiany do nowelizowanej ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Obowiązek archiwizowania danych miałby spoczywać na firmach zarządzających portalami, witrynami z blogami czy forami.

Ich przedstawiciele są przeciwni takiemu pomysłowi, wskazując m.in. na jego koszty. - Wysłaliśmy protest do ministra Grzegorza Schetyny - mówi dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy, Maciej Hoffman.

Zamach na prywatność - nie tylko w Polsce

Gdy podobne przepisy wprowadzić chciał prezydent Sarkozy, we Francji wybuchła gorąca dyskusja. Dyskusja wciąż niedokończona, bo pierwszy projekt kontrowersyjnej ustawy - przeciwko nielegalnemu ściąganiu z sieci muzyki i filmów - został uznany przez tutejszy Trybunał Konstytucyjny za niezgodny z ustawą zasadniczą.

Po sezonie urlopowym wznowiona ma więc zostać debata parlamentarna nad kolejnym projektem. Nie nakłada on jednak na portale obowiązku gromadzenia informacji o działaniach internautów.

Policja i firmy prywatne - wynajmowane przez koncerny płytowe i filmowe - mają same tropić piratów dzięki specjalnym programom. By mieć wgląd do danych zarejestrowanych na serwerach różnych portali potrzebne będą decyzje sędziów.

Internauci będą śledzeni? Podyskutuj na forum!

Zobacz również:

Internet pod większą kontrolą policji

USA chcą mieć pełną kontrolę nad siecią

Syn ministra tropi znaną blogerkę

Czuma: Nie będę dementował anonimowych wypocin

Upolowali Katarynę

Morderstwo na Katarynie

Nowakowski: Blogerzy i internetowe prostytutki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje