Reklama

Reklama

Podatek od reklam. Rzecznik rządu Piotr Müller: Dało się zrobić to lepiej

- Projekt podatku od reklam przygotowało Ministerstwo Finansów i jest to pokłosie wielomiesięcznych debat w Unii Europejskiej - powiedział rzecznik rządu Piotr Müller w programie "Gość Wydarzeń" w Polsat News. Jego zdaniem, "dało się lepiej" przygotować pomysł zmian w kontekście protestu mediów oraz reakcji koalicjantów PiS - Solidarnej Polski oraz Porozumienia.

Prowadząca "Gościa Wydarzeń" Dorota Gawryluk zapytała rzecznika rządu, czy "mało było problemów i protestów" i władzy potrzebny był kolejny konflikt - tym razem z mediami. - Nie rozpatruję tego w ten sposób. Jesteśmy w czasie debaty o podatku cyfrowym, czyli od reklam - odpowiedział Piotr Müller.

Reklama

Ocenił, iż reakcja środowiska medialnego (w postaci akcji "Media bez wyboru") była "duża" i "zdecydowana".

- Zdziwiła mnie na tym etapie. Jesteśmy w fazie prekonsultacji, projekt nie został nawet zatwierdzony przez Komitet Stały Rady Ministrów. To etap dialogu i konstruowania jego ostatecznej wersji - odparł rzecznik.

Dorota Gawryluk zauważyła, że koalicjanci PiS w ramach Zjednoczonej Prawicy - Porozumienie oraz Solidarna Polska - nie znali projektu zanim pojawił się on publicznie. Jak odpowiedział Müller, "proces legislacyjny wygląda tak, że wpisuje się go na wykaz prac rządu, odbywają się konsultacje międzyresortowe oraz społeczne".

- Ten etap przed nami. Projekt ma bazowy charakter, konsultacje społeczne zaczną się po 16 lutego.

Reakcja mediów

Prowadząca zapytała, czy było błędem, że przy przygotowywaniu zmian dotyczących mediów nie rozmawiano z podmiotami, które miałyby płacić nową daninę.

- Dało się to zrobić lepiej, ale nie zgodzę się, że (pomysł) nie jest konsultowany. Reakcja mediów odbyła się kilka dni po upublicznieniu projektów - odparł rzecznik rządu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje