Reklama

Reklama

Płażyński: Nie wystarczą spoty, żeby Polacy zaczęli wracać

Nie wystarczą spoty reklamowe, żeby zachęcić młodych Polaków do powrotu z emigracji - uważa Jakub Płażyński. Syn tragicznie zmarłego Macieja Płażyńskiego, kontynuuje dzieło ojca i zajmuje się sprawami Polonii, a szczególnie repatriacją.

Z danych GUS wynika, że już za 6 lat z rynku pracy ubędą 2 miliony osób i będzie brakowało siły roboczej.
Jakub Płażyński mówi Informacyjnej Agencji Radiowej, że kampania reklamowa nie wystarczy, trzeba młodym Polakom zaproponować coś więcej, żeby chcieli wrócić z emigracji. Jego zdaniem, przede wszystkim trzeba pracować na poprawę jakości życia w kraju.
Jakub Płażyński dodaje, że decyzja o wyjeździe z kraju nie jest łatwa. Jak zauważa - sam jako młody człowiek - ma wątpliwości, czy nie warto wyjechać za granicę, żeby spróbować czegoś nowego. Jednak po studiach postanowił wrócić do Polski.
 - Ci, którzy wyjechali w ostatnich latach wiedzą, jaka jest sytuacja w kraju -  przypomina Płażyński.  - Im żadnych kampanii zachęcających nie potrzeba - dodaje. Według Płażyńskiego najlepszym czynnikiem skłaniającym do powrotu jest wzrost gospodarczy.
Według szacunków w ciągu ostatnich lat za granice wyjechało około 1.5 mln młodych Polaków.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje