Reklama

Reklama

Mateusz Morawiecki o podatku od reklam: Projekt w żaden sposób nie uderzy w medialny pluralizm

"Konkretny układ stawek i kwot wolnych może się zmienić w toku prac - temu służy właśnie proces konsultacji" - zapewnia Mateusz Morawiecki we wpisie na Facebooku. Równocześnie dodaje w nim, że "nawet w kształcie opublikowanym projekt w żaden sposób nie ograniczy swobody wypowiedzi i nie uderzy w medialny pluralizm".

"Zaprezentuję w Brukseli polską wizję regulacji dotyczących zarządzania przestrzenią cyfrową" - poinformował premier. 

Reklama

"Internet to obecnie najważniejszy zasób i przestrzeń, w której toczy się coraz większa część naszego życia prywatnego i zawodowego. Nie ma zgody na to, aby jego funkcjonowanie poddane było dyktatowi wąskiej grupy medialnych koncernów i platform" - pisze premier. 

Czytaj także: Świat na wojnie z Big-Techami. Kto zapłaci z klikanie?

Według premiera "wpływy z tytułu pozycji niematerialnych, takich jak brand, prawa własności intelektualnej czy reklama, szczególnie łatwo jest przerzucać księgowo pomiędzy spółkami w ramach wielonarodowych koncernów, unikając w ten sposób opodatkowania".

Czytaj także: Nowy podatek trafi nie tego kogo powinien 

"Opublikowane dane finansowe korporacji, które byłyby objęte tym podatkiem to potwierdzają - większość płaci jedynie ułamek procenta swoich przychodów w postaci podatku dochodowego CIT" - zaznaczył Morawiecki. Zapewnił, że "podatek, dzięki bardzo wysokim kwotom wolnym, nie będzie dotyczył w ogóle mniejszych, lokalnych czy regionalnych mediów". W ocenie premiera jest to "zgodne z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości UE".

Czytaj także: Grupa Polsat - blisko miliard złotych w podatkach i innych opłatach

Media bez wyboru

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. 

Zapowiedź zmian wywołała ostry sprzeciw dużej części mediów prywatnych. 10 lutego w ramach wspólnej akcji "Media bez wyboru" telewizje, m.in. Polsat i Polsat News, zamiast programu nadawały specjalny komunikat. Na wielu portalach, w tym Interii i Polsatnews.pl, zamiast artykułów pojawiła się czarna plansza.

Do bezprecedensowej akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki i stacje radiowe. Więcej o akcji piszemy tutaj.



Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy