Reklama

Reklama

​"GPC": Nie leczmy się bez sensu

Polacy plasują się w czołówce pod względem spożycia leków i suplementów diety. Stosuje je 9 na 10 dorosłych Polaków. Odpowiedzią na te wyniki badań ma być program edukacyjny "Lek bezpieczny oczami dziecka" - podaje poniedziałkowa "GPC".

Jak pisze gazeta, o ile dorośli potrafią filtrować przekaz, który do nich trafia, o tyle dzieci często nie mają takich umiejętności. Jak wskazują eksperci, "dzieci mogą pod wpływem reklam traktować leki jak cukierki lub jako element zabawy, a to może być bardzo niebezpieczne dla ich zdrowia, a nawet życia". Skutkami mogą być zatrucia, zbyt pochopne stosowanie leków, przyjmowanie za dużych dawek, a z czasem uzależnienia.

Program edukacyjny "Lek bezpieczny oczami dziecka" został stworzony w ramach kampanii "Lek bezpieczny" przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Prezes urzędu Grzegorz Cessak podkreślił, że "dzieci są szczególną grupą pacjentów ze względu na większe wymagania przy doborze dawki, jak i postaci leku".

Reklama

Kampania "Lek bezpieczny oczami dziecka", jak zaznaczyła dr n. farm. Magdalena Stolarczyk, jest skierowana do dzieci i ma na celu ich edukację. Edukacja ta ma wpłynąć korzystnie m.in. na kształtowanie prawidłowych zachowań dotyczących przyjmowania i stosowania leków, ma także zapobiegać lekomanii, uzależnieniom, ewentualnym działaniom niepożądanym i interakcjom, a w efekcie zmniejszyć liczbę wypadków zatruć lekami u dzieci.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne