Reklama

Reklama

Awaria systemu eWUŚ w całej Polsce. "Chaos w przychodniach"

Z powodu awarii systemu informatycznego Narodowego Funduszu Zdrowia dzisiaj mogą być problemy z weryfikacją prawa do ubezpieczenia zdrowotnego oraz uruchomionego niedawno Zintegrowanego Informatora Pacjenta - poinformował Fundusz na stronie internetowej.

"Trwają prace nad usunięciem awarii i przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu. Przepraszamy za utrudnienia" - czytamy w komunikacie.

Reklama

NFZ przypomina, że w razie braku możliwości elektronicznej weryfikacji ubezpieczenia, pacjenci mogą złożyć oświadczenie o prawie do świadczeń zdrowotnych lub przedstawić jeden z dokumentów potwierdzających takie prawo.

"Chaos w przychodniach"

"Chaos w przychodniach. Nie działa system eWUŚ", "Znowu mamy powtórkę z rozrywki - dantejskie sceny przy rejestracji do poradni, bo NFZ-owi przeciągnęła się przerwa techniczna w dostępie do sytemu elektronicznej weryfikacji uprawnień pacjenta do świadczeń" - informowali słuchacze RMF FM.

"Serwery systemu eWUŚ, na które poszły grube miliony po raz kolejny nie działają. Pacjenci stoją w kolejkach, bo nie można zweryfikować ubezpieczenia!" - napisał pan Piotr.

System eWUŚ

System elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ) działa od 1 stycznia. Pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą przynosić dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online w systemie eWUŚ na podstawie numeru PESEL. Dotyczy to gabinetów lekarskich, przychodni i szpitali, które mają podpisane umowy z NFZ.

Zintegrowany Informator Pacjenta ruszył 1 lipca. Dzięki ZIP pacjenci mają m.in. dostęp do historii swojego leczenia. Mogą sprawdzić przez internet, z jakich świadczeń korzystali, gdzie były udzielane i jaki był ich koszt.

Piotr Glinkowski
Maciej Nycz

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy