Jak poinformowała dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy (WUP) w Białymstoku Janina Mironowicz, WUP jest partnerem projektu, który wdraża Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w ramach realizacji europejskiego programu na rzecz promocji zatrudnienia. Projekt jest w 85 proc. finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. WUP szuka konsultantów i trenerów, którzy będą pracować w tworzonym call center w ramach Centrum Informacyjno- Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia "Zielona linia". We wtorek ukazały się ogłoszenia o konkursie na te stanowiska. Pracę w "Zielonej linii" mają szansę otrzymać 24 osoby (w tym także niepełnosprawni), które po selekcji zostaną dodatkowo przeszkolone. Centrum "Zielona Linia" to dostęp do informacji na bieżąco, przez całą dobę i bezpłatnie. Będzie tam można uzyskać wszelkie informacje od ofert pracy na danym terenie począwszy, po informacje o przepisach prawnych czy dotyczące promocji przedsiębiorczości oraz pomocy ze strony urzędu dla chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Będą też informacje dla osób, które wracają do kraju po pracy za granicą i chcą się odnaleźć na rynku pracy - wyjaśniła Mironowicz. Już wiadomo, że tworzone call center będzie zlokalizowane poza siedzibą WUP, bo w urzędzie nie ma na to odpowiedniego miejsca. Trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na sprzęt teleinformatyczny na potrzeby centrum. Jak poinformowała Mironowicz, być może uda się choć częściowo uruchomić je od 1 stycznia 2009 roku. Cały projekt ma funkcjonować do 2011 roku. Mironowicz ocenia, że zainteresowanie osób korzystaniem z bezpłatnej informacji telefonicznej w urzędzie pracy jest generalnie bardzo duże, choć zależy np. od pory roku i liczby ofert pracy na rynku w danym momencie. Bardzo wiele osób - także z zagranicy - zagląda też na stronę internetową urzędu. WUP w Białymstoku został wybrany do projektu m.in. dlatego, że z sukcesem zrealizował pilotażowy w Polsce podobny program "Urząd Pracy 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę", który również był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. "Zielona linia" ma mieć podobny charakter, ale zasięg ogólnopolski. Oprócz usług informacji telefonicznej działa także portal internetowy.