Celem konkursu jest wybranie i nagrodzenie projektów służących popularyzacji zasad bezpiecznych zachowań w trakcie imprez sportowych, umożliwienie dzieciom i młodzieży bezpiecznego uczestnictwa w masowych imprezach sportowych, propagowanie sportu jako formy spędzania wolnego czasu, organizacji zajęć pozaszkolnych oraz obozów sportowo-rekreacyjnych. Celem konkursu jest również wsparcie projektów, które mają na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania obiektów sportowych. Konkurs organizowany jest dla jednostek samorządu terytorialnego: gmin i powiatów, w ramach Rządowego Programu Ograniczania Przestępczości i Aspołecznych Zachowań "Razem bezpieczniej", przyjętego uchwałą Rady Ministrów nr 218/2006 r. z dnia 18 grudnia 2006 r. Dla najlepszych trzech projektów, zostaną przyznane nagrody pieniężne (suma nagród wyniesie 100 tysięcy złotych). Regulamin konkursu znajduje się na stronie www.bialystok.uw.gov.pl - w zakładce komunikaty Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Projekty należy nadsyłać na adres: Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku, ul. Mickiewicza 3, 15 - 213 Białystok, z dopiskiem: konkurs "Bezpieczeństwo imprez masowych". Termin nadsyłania zgłoszeń upływa z dniem 15 maja 2009 r. (decyduje data stempla pocztowego). Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi do dnia 31 lipca br. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Suwałk.