Na wystawie prezentowane są obrazy Stasysa z ostatnich cykli, rozwijających motywy i tematy znane odbiorcom w Polsce, na Litwie i na całym świecie z jego prac pastelowych, plakatów i grafik. Te dużoformatowe płótna udowadniają, że ten mistrz form kameralnych z równą swobodą tworzy rozbudowane kompozycje malarskie, operując swobodnie kładzionymi plamami barwnymi oraz wykorzystując obszary surowego płótna. To dość rzadka okazja zapoznania się z wyborem dużych obrazów Eidrigevičiusa, który zwykle prezentuje całe swoje cykle malarskie na odrębnych wystawach . Inną rzadką okazją ujrzenia mniej znanego oblicza Stasysa jest pokaz kilku odbitek jego fotografii barwnych, wykonanych w bardzo oryginalnej technice - procesie Fressona. Te unikatowe prace, z pogranicza fotografii i grafiki, powstały podczas pobytu artysty w Paryżu. Trzecią rzadkością na wystawie w Wigrach są najwcześniejsze fotografie Eidrigevičiusa z końca lat 60. i 70. Surowe piękno tych fotogramów, w większości czarno-białych, stanowi przeciwwagę dla kolorowych obrazów. Na zdjęciach odżywa świat wsi litewskiej sprzed 30 lat. - Fotografowałem - mówi artysta - świat wokół siebie z perspektywy domu, podwórka i najbliższej okolicy. Przeważnie bohaterami moich zdjęć byli rodzice, sąsiedzi, siostry. Podczas pracy i odpoczynku. Czasami ich trochę ustawiałem do fotografii, czasami po prostu obserwowałem. Czasami sami pozowali, czasami uciekali. Najważniejsze było dla mnie to, że skoro nie potrafiłem tak szybko i sprawnie ich narysować czy namalować, udawało mi się to za pomocą aparatu fotograficznego (fragment rozmowy ze wstępu do katalogu wystawy). Czwartą rzadkością na wigierskiej wystawie jest prezentacja kilkunastu fotografii z najnowszego cyklu, nad którym artysta pracuje od zeszłego roku. To czarno-białe fotogramy studyjne, powstałe w atelier z udziałem modeli i licznych rekwizytów. Pokaz w Galerii Sztuki Współczesnej w Wigrach o kilka dni wyprzedza otwarcie premierowej wystawy całego cyklu (70 obiektów) w Galerii Związku Polskich Artystów Fotografików w Warszawie. Celem wystawy jest pokazanie Stasysa trochę innego, dla wielu - być może - nowego, artysty wciąż poszukującego odmiennych form wyrazu i tematów. Ekspozycji towarzyszy starannie wydany katalog, zawierający obok szerokiego wyboru prac, obszerną rozmowę z artystą. Wystawa pt. Stasys Eidrigevičius. Malarstwo. Fotografia dawna i najnowsza inauguruje projekt pn. Galeria Sztuki Współczesnej Wigry - East Europe Art Meetings. W ramach tego projektu, w założeniu wieloletniego, prezentowani będą - przemiennie - wybitni artyści polscy i litewscy.