Audiodeskrypcja zapewnia osobom niewidzącym odbiór wizualnej twórczości artystycznej. Polega na opisywaniu przez lektora tego, co dzieje się np. w filmie lub spektaklu teatralnym między dialogami bohaterów, ale także na opisywaniu zabytków czy dzieł sztuki. Opisy prac Kijewskiego powstały na początku marca podczas warsztatów audiodeskrypcji w Galerii Arsenał. Uczestnicy zajęć - studenci białostockich uczelni - tworzyli opisy na postawie zdjęć prac artysty i pod kierunkiem założycieli Fundacji Audiodeskrypcja. Jak powiedziała Magdalena Godlewska z Galerii Arsenał, musieli oni zmierzyć się z przekazem sztuki współczesnej jedynie za pomocą języka oraz sprawić, by w osobach niewidomych, które utraciły wzrok, odżyła wizualna pamięć. Jeśli będzie takie zapotrzebowanie, uczestnicy warsztatów raz w tygodniu będą pełnić specjalne dyżury i oprowadzać po wystawie osoby niewidome, opowiadając im o pracach, zgodnie z zasadami audiodeskrypcji - zapewniła Godlewska. Jedna z nich polega na odróżnieniu interpretacji, która nie powinna mieć miejsca przy tej technice, od opisywania. Retrospektywa prac zmarłego dwa lata temu Kijewskiego "Drżę więc cały, gdy mogę was ozłocić" obejmuje kilkadziesiąt prac artysty z lat 80., 90. oraz początku XXI wieku. Pokazano też postmodernistyczne prace tworzone w drugiej połowie lat 90. w duecie z Małgorzatą Malinowską-Kocur. Jedna z nich - nazwana przez kuratorkę wystawy Ewę Gorządek "hybrydalnym stworem" - to "Konny portret Andy'ego Warhola" z 1998 roku. Jak wyjaśniła Gorządek, ekspozycja została pomyślana w ten sposób, aby zaprezentować zmienność zainteresowań i stylów, jakimi posługiwał się Kijewski. Są tu zarówno prace minimalistyczne, wykorzystujące proste formy (kwadrat, koło, krzyż) i elementarne materiały (kamień, drewno, metal), jak i dzieła inspirowane mistyką ikony czy "tryskającą kolorami" kulturą pop. Wystawa zawiera także część dokumentacyjną, prezentującą m.in. zdjęcia artysty oraz nagrane z nim i o nim rozmowy. Według Gorządek, Kijewski to artysta ważny dla polskiej sztuki współczesnej, który w latach 80. i 90. przyczynił się do odnowienia języka rzeźby, m.in. poprzez używanie nietypowych materiałów. Wystawa rzeźb Marka Kijewskiego potrwa do 7 maja.