Jak powiedziała dyrektor SIRT Elżbieta Niedziejko, Cuda Suwalszczyzny to jedna z marek turystycznych województwa podlaskiego. Wśród cudów jest m.in. Dolina Rospudy, Pokamedulski Klasztor w Wigrach i Kanał Augustowski. Inne atrakcje to: Bluesowe Suwałki, Wzgórza Jaćwingów, Pogranicze Wschodu, Dominikańskie Sejny, Augustów - Miasto Królewskie i Kuchnia Pachnąca Tradycją. Bluesowe Suwałki oznaczają promocję młodego, ale już popularnego "Blues Festiwalu Suwałki", odbywającego się latem w tym mieście. Pogranicze Wschodu i Kuchnia Pachnąca Tradycją - to z kolei zaproszenie do zapoznania się z kulturą pogranicza polsko-litewskiego oraz przysmakami tego regionu. Chodzi m.in. o sękacz - ciasto z soplami, pieczone z kilkudziesięciu jajek oraz kartacze - duże pyzy ziemniaczane z mięsnym farszem, podawane z cebulą i skwareczkami. Kolejne cuda - to Klasztor Podominikański i Bazylika z XVII wieku w Sejnach, chętnie odwiedzana przez turystów, i Augustów - miasto założone przez Króla Zygmunta Augusta. Hasłem całej kampanii jest "Suwalszczyzna - Kraina jak Baśń", a postaciami promocyjnymi będą krasnoludki z bajki Marii Konopnickiej, urodzonej w Suwałkach. W ramach projektu w marcu powstanie portal basniowasuwalszczyzna.pl z grą dla dzieci, która pozwoli poznać lokalne legendy i dawne plemiona związane z regionem. Na stronie zostanie zamieszczona mapa 9 szlaków turystycznych Suwalszczyzny. Jak poinformowała Niedziejko, celem kampanii jest dotarcie głównie do młodzieży szkolnej. Wybrane zostały trzy ośrodki: Warszawa, Łódź i Śląsk, gdzie w szkołach odbędą się lekcje o Suwalszczyźnie oraz konkursy plastyczne. Akcja promocyjna będzie dodatkowo prowadzona wśród uczestników Uniwersytetów Trzeciego Wieku. W sumie SIRT ma zamiar dotrzeć z informacjami do kilkudziesięciu tysięcy Polaków. Akcja promocyjna będzie prowadzona również za pomocą billboardów, ulotek i artykułów prasowych. Osoby starsze, które nie korzystają z internetu, będą mogły dzwonić na specjalną infolinię, by dowiedzieć się więcej o Cudach Suwalszczyny. Projekt będzie kosztował 900 tysięcy złotych. Pieniądze na kampanię pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Program będzie realizowany do końca 2011 roku. FB.init("baac9ef38ccd29fc91ce2d9d05b4783b");