Komisja przetargowa za najkorzystniejszą uznała ofertę firmy Eskadra z Krakowa, która wcześniej przygotowała też kampanię wewnętrzną miasta - poinformowała w poniedziałek rzeczniczka prezydenta Białegostoku Urszula Sienkiewicz. Kampania która ma wypromować miasto w kraju rozpocznie się 15 maja 2009 roku i potrwa dwa tygodnie. Wykorzystywane będą m.in. billboardy i reklama w mediach elektronicznych, prasie i internecie. W dziesięciu największych miastach Polski mają odbyć się imprezy promujące Białystok. Firmę do przeprowadzenia kampanii zewnętrznej władze Białegostoku wybierały z pięciu ofert. Sienkiewicz podkreśliła, że kampania zaproponowana przez Eskadrę "ściśle współgra" z przyjętą w tym roku przez władze strategią promocji Białegostoku, która ma sprzyjać m.in. inwestycjom i rozwojowi turystyki. Tzw. kampania zewnętrzna to kolejny etap promocji miasta. Przed miesiącem zakończyła się kampania wewnętrzna, skierowana do mieszkańców Białegostoku. Trwała miesiąc i składała się z akcji billboardowej i reklamy w mediach, promującej nowe logo miasta i hasło "Wschodzący Białystok" oraz różnych imprez skierowanych do mieszkańców. Miasto zapłaciło za nią 305 tys. zł.