Region będzie promować krótki spot telewizyjny łączący wielokulturowy charakter regionu i walory przyrodnicze województwa. Będzie prezentowany w kanałach grupy Discovery od 7 maja. Kampania kierowana do turystów z kraju i zagranicy rozpocznie się 27 kwietnia w Warszawie otwarciem wystawy fotografii wielkoformatowej o Podlaskiem autorstwa fotografika Tomasza Tomaszewskiego. Zdjęcia będą prezentowane na ogrodzeniu muzeum w Łazienkach. Pokazane zostaną 63 zdjęcia wykonane w regionie. W stolicy fotografie będzie można oglądać przez miesiąc, później będą jeszcze pokazane w Katowicach, Wrocławiu i Krakowie, a jesienią także w Brukseli - poinformowała dziennikarzy dyrektor departamentu współpracy z zagranicą i promocji urzędu marszałkowskiego Magdalena Łyżnicka-Sanczenko. Zdjęcia będą też w sezonie letnim prezentowane podczas dużych imprez kulturalnych w regionie: w Augustowie, Suwałkach i Białymstoku. Hasło promocyjne "Odwieczna potrzeba natury - Podlaskie. Bogactwo różnorodności" w głównym spocie promocyjnym ma pokazać przyrodę regionu, a jednocześnie zaintrygować wielokulturowością i pokazać, że oba elementy współistnieją ze sobą - mówiła dziennikarzom Łyżnicka-Sanczenko. Region jest pokazany jako miejsce wyjątkowe, gdzie można zapomnieć o troskach życia codziennego, odnaleźć spokój i ukojenie, a to istotne elementy natury człowieka. Podlaskie będą również promować 3 krótkie etiudy filmowe prezentujące region poprzez działalność konkretnych osób, jako miejsce gdzie realizują swoje pasje. To głównie mieszkający na Suwalszczyźnie artysta malarz prof. Andrzej Strumiłło, o którym opowiada fotografik Tomasz Tomaszewski i białostocka projektantka mody Elwira Horosz. Horosz przygotowuje nową kolekcję strojów nawiązującą do żubra z kolorowych pikseli, czyli promocyjnego logo regionu autorstwa znanego malarza Leona Tarasewicza. Elwirę Horosz i jej pracę - pasję, którą realizuje w Podlaskiem pokazano w scenerii odnowionego dworu w Krasnogrudzie, gdzie przed laty bywał Czesław Miłosz, a gdzie obecnie ośrodek "Pogranicze" z Sejn prowadzi Międzynarodowe Centrum Dialogu. Powstała też etiuda z udziałem grupy tanecznej "Nofiltrato" o kontrastach pomiędzy dużym miastem metropolitalnym, a przyrodą Podlaskiego. Koszt kampanii promocyjnej, która potrwa do 3 września to ok. 600 tys. zł.