Aktualnie jest instalowana konstrukcja powłokowa, typu "Super Cor - 48B", z falistych blach stalowych, zabezpieczonych antykorozyjnie przez ocynkowanie, łączonych na śruby na budowie. Zaprojektowany został most jednoprzęsłowy, łukowy, o ustroju niosącym stalowym z prefabrykowanych elementów. Światło poziome to 10,895 m, natomiast rozpiętość podporowa to 11,02 m. Fundamenty pośrednie opierają się na wbijanych palach żelbetowych o długości 14,0 m. Obciążenie ruchome kl. B, jest przewidziane dla pojazdów o ciężarze całkowitym 400kN (40Mg). Szerokość jezdni ma mieć 6 m, szerokość prawostronnego chodnika 2m, natomiast szerokość lewostronnej ścieżki rowerowej 3m. Oś mostu zaprojektowano pod kątem 80o do osi rzeki. Przewiduje się doprowadzenie koryta i obwałowania, na odcinku 30m, do uzgodnionego przekroju melioracyjnego. Brzegi na styku będą umocnione płotkiem faszynowym, natomiast skarpy wałów do poziomu wody darniną. Intensywnie realizowane prace przy przebudowie mostu, wizytowane regularnie przez zastępcę Prezydenta Miasta ds inwestycji i kierownika Oddziału Inwestycji i Zamowień Publicznych Urzędu Miejskiego, zostaną ukończone w terminie do 15 grudnia br. Na spacery piesze i rowerowe, zapraszamy aktualnie do Lasku Jednaczewskiego, przez tymczasową kładkę drewnianą przerzuconą nad strugą, kilkadziesiąt metrów na zachód od realizowanej inwestycji. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony Łomży.