Bulwary powstaną między dwoma mostami nad rzeką. Będą miejscem nie tylko do wypoczynku mieszkańców, ale mają stać się także atrakcją turystyczną Łomży. W pierwszym etapie tej inwestycji powstanie ok. pół kilometra ścieżki dla pieszych i rowerów a także port rzeczny. Port rzeczny będzie przystanią wodną, wraz z mariną i hangarem. Marina ma obsługiwać mniejsze jednostki wodne, będzie także możliwość cumowania w niej 2-3 większych statków. Dodatkowo, pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na oświetlenie bulwarów i budowę dróg dojazdowych. Wykonawcą jest warszawska firma Warbud S.A. Jak powiedział w środę Łukasz Czech z biura prasowego Urzędu Miasta Łomży, obecnie trwa karczowanie terenów nad rzeką, przygotowywane jest także zaplecze budowlane. Poważniejsze prace, jak stawianie specjalnej ścianki do umocnienia nadbrzeża, rozpoczną się w połowie sierpnia. Prezydent Łomży podpisał umowę z warszawską firmą już w lutym. Jednak - jak informował Urząd Miasta Łomży - z powodu okresu lęgowego ptaków, który trwa od marca do końca lipca, prace nie mogły się wtedy rozpocząć i musiały zostać przesunięte na sierpień. Inwestycja ma się zakończyć w listopadzie 2012 roku. Samorząd otrzymał na pierwszy etap inwestycji nad Narwią fundusze unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Docelowo stanowić mają 70 proc. budżetu przedsięwzięcia. Cały bulwar, od mostu do mostu, ma ok. 3 km długości. W kolejnych etapach zagospodarowania terenu miałyby powstać m.in.: dalsza część ścieżki, camping, a także boiska i baseny na plaży miejskiej. Jednak terminy na realizację pozostałych etapów nie są jeszcze ustalone. Łomżyńskie bulwary mają wejść w skład "Szlaku wodnego króla Stefana Batorego", który obejmuje Wisłę, Kanał Żerański, Jezioro Zegrzyńskie, Narew, Biebrzę, Kanał Augustowski i Niemen na Białorusi. Port rzeczny nad Narwią będzie znajdował się w połowie tego szlaku.