Dzięki inwestycji tiry będą omijać Zambrów. Jak poinformował rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski, poza obszarami, gdzie będą jeszcze prowadzone prace wykończeniowe, obwodnica będzie funkcjonować, jako droga dwujezdniowa, a nie ekspresowa, jaką ma być docelowo. Dopuszczalna prędkość na tej drodze to obecnie 100 km/godz. Na trasie obwodnicy trzeba jeszcze dokończyć m.in. ustawianie ekranów chroniących przed hałasem, mają być też wykonywane prace w rejonie węzła drogowego Wiśniewo - poinformował Malinowski. Wyjaśnił, że wykonanie tych prac nie było wcześniej możliwe ze względów technologicznych. Prace przy budowie 11-kilometrowej obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa trwały od wiosny 2010 roku. Inwestycja kosztowała ponad 325,6 mln zł. 80 proc. środków to dotacja z UE z programu Infrastruktura i Środowisko. W ramach inwestycji przebudowywano również blisko 5-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 63 Zambrów-Łomża, który łączy się z obwodnicą. Zambrowska obwodnica to druga w ostatnim czasie udostępniona do ruchu ważna inwestycja na drodze z Białegostoku do Warszawy. W połowie września drogowcy przekazali do użytku przebudowany 24,5-kilometrowy odcinek drogi nr 8 z Białegostoku do Jeżewa. Ze względu na trwające tu nadal prace wykończeniowe droga nie ma jeszcze statusu ekspresowej. Gdy formalnie inwestycja zostanie odebrana do użytkowania będzie można poruszać się tą drogą z prędkością maksymalną 120 km/h. Prace projektowe i budowlane związane z odcinkiem Białystok-Jeżewo kosztowały około 680 mln zł. 85 proc. środków pochodziło z UE z programu Infrastruktura i Środowisko. Była to jedna z największych inwestycji drogowych prowadzonych w ostatnich latach w Podlaskiem.