Wymiana poglądów ma pomóc w stworzeniu spójnej koncepcji promocyjnej. Piotr Dzik, przedstawiciel WYG International zapowiedział, że firmie najbardziej zależy na dyskusji z mieszkańcami województwa. - Nie chcemy prezentować gotowych koncepcji - mówił. Konsultacje społeczne w Suwałkach były szóstym z kolei spotkaniem przeprowadzonym przez warszawską firmę. Piotr Dzik, podsumowując dotychczasowe obserwacje, powiedział, że przed WYG International stoi trudne zadanie. Mieszkańcy ziemi łomżyńskiej, suwalskiej i białostockiej wyraźnie podkreślają swoją odrębność geograficzną i historyczną. Stworzenie spójnej koncepcji promocyjnej całego województwa będzie rzeczą niełatwą - stwierdził. Uczestnicy dyskusji podczas spotkania wielokrotnie przedstawiali istotne problemy regionu i jego mieszkańców, charakterystyczne cechy i wyróżniki całego woj. podlaskiego, wskazywano również możliwości jego rozwoju i promocji. Przyroda i przepiękne krajobrazy zostały wymienione jako główne atuty naszego województwa. Piotr Dzik zdaje sobie sprawę, że przyroda jest walorem regionu i zarazem jego przekleństwem. - Hasło "Natura 2000" i "park narodowy" niejednokrotnie działa na inwestorów odstraszająco - mówił przedstawiciel WYG International. Dyskutanci zwrócili uwagę także na inną kwestię. Nie chcemy być nazywani skansenem i nie zależy nam na "promocji siermiężnej". Stworzenie strategii promocji Suwałk będzie kosztować ponad 50 tys. złotych. Przygotowanie strategii promocji województwa podlaskiego to koszt ponad trzykrotnie większy - 176 tys. złotych.